Kultura

Arhiv cetinjskih bijenala najavljuje junski program “In situ” na Cetinju

Program Arhiv cetinjskih bijenala – in situ ugostiće na Cetinju u prvoj polovini juna Michaela Fischera, kompozitora, muzičara i performera iz Beča. Fischer će od 12. do 16. juna sa studentkinjama i studentima muzičke akademije, kao i sa muzičarkama i muzičarima sa Cetinja, razvijati laboratoriju slobodne improvizacije. Laboratorija će se odvijati u sali Muzičke akademije, kao i
Arhiv cetinjskih bijenala najavljuje junski program “In situ” na Cetinju

Program Arhiv cetinjskih bijenala – in situ ugostiće na Cetinju u prvoj polovini juna Michaela Fischera, kompozitora, muzičara i performera iz Beča. Fischer će od 12. do 16. juna sa studentkinjama i studentima muzičke akademije, kao i sa muzičarkama i muzičarima sa Cetinja, razvijati laboratoriju slobodne improvizacije. Laboratorija će se odvijati u sali Muzičke akademije, kao i na odabranim lokacijama u gradu. Rad laboratorije biće dostupan za svu zainteresovanu publiku od 17 do 21h.

Arhiv cetinjskih bijenala

U drugoj polovini juna gošća Arhiva cetinjskih bijenala – in situ, biće Zdenka Badovinac, kuratorka i direktorica Muzeja savremene umjetnosti Zagreb. Javno predavanje Zdenke Badovinac, Zbirka kao glagol biće održano 27. juna na Cetinju, u CUG ,,Miodrag Dado Đurić”.

Predavanje Zbirka kao glagol predstavlja novu postavku u trajanju Muzeja savremene umjetnosti Zagreb, i timski je rad kolektiva. Zbirka kao glagol redefiniše poimanje muzeja i društveni kontekst u kojem se nalazi, praktikujući izložbe ne kao dovršen projekat, već kao proces i brzu reakciju na zbivanja koja nas okružuju. Naziv ciklusa parafraza je pjesme slovenskog pjesnika Borisa A. Novaka „Sloboda je glagol“.

Arhiv Cetinjskih Bijenala / ACB iniciran je od strane umjetnica Natalije Vujoševic i Irene Lagator Pejović. Koncept projekta rađen je u saradnji sa Lenkom Đorojević, Adrijanom Gvozdenović i Jovanom Miloševićem, a razvijan u saradnji sa Ivanom Vujošević, Radisavom Stijović, Milenom Prelević i Balšom Lazarević. ACB je, pored prikupljanja građe, digitalizacije i istraživačkog rada, do sada realizovao izložbe dokumenata cetinjskog bijenala. Formirana je i Soba za interdisciplinarna istraživanja i susrete, u kojoj se organizuju istraživačke radionice i predavanja.

Arhiv cetinjskih bijenala

U procesu je formiranje javno dostupnog online arhiva, koji će biti povezan sa trajnom izložbom u javnom prostoru – Arhiv Cetinjskih bijenala In situ, čija je postavka u toku i sprovodi se etapno.

Programski segment ACB – in situ, ima za cilj vraćanje nasljeđa cetinjskih bijenala gradu, njegovim stanovnicima i široj javnosti, kao i upoznavanje posjetilaca grada sa savremenom istorijom Cetinja. Projekat čini više segmenata: program gostovanja umjetnica/ka, teoretičarki/ra i kustoskinja/ka, koji će se odvijati tokom cijele godine, kao i kroz izložbeno-edukativni program implementiran na raznovrsnim lokacijama u Cetinju, a uvezan sa procesno orjentisanom online platformom dostupnom svima. ACB in situ realizuju Fondacija Petrović i Institut za savremenu umjetnost, pokrovitelj projekta je Prijestonica Cetinje. Projekat se realizuje u saradnji sa Narodnim muzejom Crne Gore, Nacionalnom bibliotekom Đurđe Crnojević i Muzičkom akademijom.

Projekat je podržan od strane Gradske kafane Cetinje i MasTrade d.o.o. Cetinje.

Podsjetimo, In situ – segment projekta Arhiv cetinjskih bijenala počeo je aktivnosti u maju, u sali Ivan Crnojević na Cetinju. Projekat su predstavili Nikola Petrović, Irena Lagator Pejović i Natalija Vujošević. Ispred Narodnog muzeja Crne Gore govorila je kustoskinja Ana Ivanović, a ispred Prijestonice Cetinje sekretar za kulturu Željko Vušurović. Prvi gost programa bio je Miran Mohar, član slovenačkog IRWIN kolektiva. Mohar je održao predavanje – NSK država u vremenu, koje je pratila projekcija filma Apology For Modernity čiji su autori Igor Zupe i IRWIN.