Kultura

Počele probe za predstavu “Princeza Ksenija od Crne Gore”

Drama “Princeza Ksenija od Crne Gore” Radmile Vojvodić nakon uspješnog života predstave od praizvedbe 1994. godine i izvođenja na matičnim scenama i na brojnim gostovanjima do početka dvijehiljaditih, imaće svoje drugo premijerno izvođenje u novom rediteljsko-dramaturškom čitanju autorke.
Počele probe za predstavu “Princeza Ksenija od Crne Gore”

Foto: Crnogorsko narodno pozorište

Crnogorsko narodno pozorište u saradnji s Kraljevskim pozorištem Zetski dom počelo je rad na obnovi predstave „Princeza Ksenija od Crne Gore – Izgnanička tugovanka doma Petrovića“, prema tekstu i u režiji Radmile Vojvodić, koja će premijerno biti izvedena u Podgorici i na Cetinju u februaru naredne godine.

Uloge tumače: Varja Đukić, Ana Vučković, Dejan Ivanić, Izudin Bajrović, Gorana Marković, Aleksandar Radulović, Jelena Laban, Slobodan Marunović, Dušan Kovačević, Nada Vukčević i Lazar Đurđević. Dramaturg je Božo Koprivica, kostimograf Boris Čakširan, scenografkinja Marija Kalabić, kompozitor Žarko Mirković, izvršni producenti su Danilo Milatović i Vukosava Tomović, a urednici kataloga Janko Ljumović i Darja Šuković.

Drama „Princeza Ksenija od Crne Gore“ Radmile Vojvodić, kako se navodi u saopštenju CNP-a, nakon uspješnog života predstave od praizvedbe 1994. godine i izvođenja na matičnim scenama i na brojnim gostovanjima do početka dvijehiljaditih, imaće drugo premijerno izvođenje u novom rediteljsko-dramaturškom čitanju autorke. Praizvedbu je imala u Zetskom domu 10. februara 1994. na Cetinju, a u obnovljenom Crnogorskom narodnom pozorištu u Podgorici i u koprodukciji sa Kraljevskim pozorištem Zetski dom premijerno je izvedena 1997. godine, dok je stoto izvođenje obilježeno igranjem 16. decembra 1998. godine.

Predstava je stekla status kultne predstave, koja kao pozorišna priča zalazi neposredno u istorijsko pamćenje, a po ocjeni pozorišne kritike uspostavlja se odnos između gledališta i scene kroz posebno snažne emocije, gotovo pobožno, kako zapisuje teatrolog Feliks Pašić – što je čini pozorišnim fenomenom – navodi se u saopštenju.

Prema riječima autorke Vojvodić, događaj ove predstave jeste dolazio iz teatra, ali nije imao veze samo sa njim.

A danas se čini polemičko-politički još aktuelnije i izazovnije posegnuti za tim specifičnim građanskim glasom iz vremena kad je Crna Gora 1918. terra incognita; izgnanstvo ili samoizgnanstvo njenog suverena, svejedno je, jer proteže se crnogorski unutrašnji egzil do danas. Put u ponovni rad na predstavi nije stvar pukog remake projekta. Ova tema je dovoljno eksplozivan potencijal za novu teatarsku izvedbu, na novi način teatarski ljekovitu – rekla je Vojvodić.